Hidup memerlukan pengorbananan. Pengorbanan memerlukan perjuangan. Perjuangan memerlukan ketabahan. Ketabahan memerlukan keyakinan. Keyakinan pula menentukan kejayaan. Kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan.
Daisypath Anniversary tickers

WEDDING

Thursday 2 January 2014

:: 2014 ::

Assalamualaikum...

Hari ni hari pertama kerja untuk tahun 2014 dan cecah 2 tahun lebih berada di Lensa Film ni. Dah masuk tahun baru rupanya. Bila dah masuk tahun baru ni mesti soalan lazimnya tentang azam. Bagi CikTeh azam tahun ni seperti tahun-tahun yang lepas. Mana azam tahun lepas yang tak tertunai akan di bawa ke tahun ini. Apa azam tahun ni biarlah rahsia. Janji kita semua ada azam masing-masing dan usaha untuk tunaikan...insyallah. Shortlist pun satu habuk tak tertunai lagi. Semuanya separuh-separuh. Tapi tak pe insyallah ada rezeki CikTeh one day akan tertunai juga...insyallah.

Tahun 2013 memang banyak sangat kenangan suka duka dari aspek kesihatan, personal, persahabatan, sekeliling dan macam-macam lah. Sampai satu masa rasa macam nak pergi jauh dari semua. Namun CikTeh bersyukur yang amat sangat sebab my mom always bersama CikTeh time susah dan senang. My mom is my best friend. Tiada rahsia antara kami. Setiap masalah kami share. Walau apa yang berlaku tahun 2013 akan di jadikan pengarajaran untuk hari mendatang. Yang lepas biarlah lepas. Don't look back. My mom pun cakap biarlah segala kenangan 2013 ni kita tinggalkan no need to carry forward. Pahit manis yang kita lalui adalah asam garam kita as normal human kat dunia ni. 

Walau apa pun CikTeh doakan semua termasuk diri sendiri agar lebih berjaya, di murahkan rezeki,  di beri kesihatan yang baik, sentiasa di lindungi-Nya, di berkati-Nya, di terima segala amal ibadat dan juga sentiasa ingat DIA dalam apa jua bidang yang kita lakukan. Semoga tahun 2014 ini menjadikan kita seorang hamba yang lebih baik dari tahun-tahun yang lepas serta perancangan 2014 juga adalah yang terbaik...insyallah....amin.


"SEMOGA LEBIH MANTAP BERIMAN DAN BERTAQWA"


Sekian

-CikTeh-


Kaki Nota: Ya Allah aku mohon pada-Mu agar bukakanlah pintu hati kami agar bertaubat dan kembali ke jalan yang ENGKAU redhai dan berkati...amin

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews