Hidup memerlukan pengorbananan. Pengorbanan memerlukan perjuangan. Perjuangan memerlukan ketabahan. Ketabahan memerlukan keyakinan. Keyakinan pula menentukan kejayaan. Kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan.
Daisypath Anniversary tickers

WEDDING

Thursday 12 June 2014

:: SETERESSSsssss ::

Assalamualaikum...

Alhamdulillah hari ni dapat berpuasa lagi. Harap-harap penuh lah puasa nye..insyallah. Dalam berpuasa seteress tetap ada. Baru je dapat sembang ngan my Ma. Tak lain tak bukan lah sekarang ni lau sembang ngan m Ma pasti soalan lazim akan di ajukan. Dah naik pening nak jawab. Tak tau nak elak lagu mana dah. Tiap kali tu juga lah tahan sebak tahan air mata je. Sebak sebab tak dapat nak tunaikan hasrat hati my Ma. Lau ikutkan hati my Ma, dia nak je terima rombongan yang nak datang tu tapi disebabkan CikTeh masih lagi main tarik tali so my Ma hold kan dulu. CikTeh bukan nak main tarik tali pun tapi ni melibatkan masa depan CikTeh so CikTeh kena fikir dalam-dalam. CikTeh tak nak pisang berbuah dua kali. Lantak lah orang nak cakap CikTeh ni memilih ke apa ke. Kadang-kadang malas nak fikir tapi bila dah kena pressure ngan my Ma ni kena lah juga. Banyak benda nak kena fikir bila masuk bab hidup ni. 

Walau apa pun CikTeh percaya yang perancangan DIA adalah yang terbaik. Bukan terus berserah tapi dalam masa yang sama CikTeh berusaha. Bukan ignore je apa yang my Ma cakap and my Ma nye cadangan cuma CikTeh perlukan masa dan ruang untuk berfikir semua ni. Bagi orang yang tak faham may be masa yang CikTeh amik ni lama tapi bila tolak tambah semua bagi CikTeh amat singkat untuk buat keputusan. CikTeh tak nak terburu-buru dalam buat keputusan. CikTeh akui yang CikTeh selalu buat keputusan terburu-buru so kali ni CikTeh harap dapat buat keputusan yang terbaik untuk semua orang terutama diri CikTeh sendiri. 

CikTeh doakan untuk diri sendiri juga dan sesiapa saja yang masih single dan yang masih mencari-cari teman hidup tu dipercepatkan dan dipertemukan jodoh dengan insan-insan yang soleh, solehah serta dari golongan yang baik-baik hendaknya...amin


KakiNota: Semoga diberi petunjuk dan terbuka hati 


No comments:

Post a Comment

Total Pageviews