Hidup memerlukan pengorbananan. Pengorbanan memerlukan perjuangan. Perjuangan memerlukan ketabahan. Ketabahan memerlukan keyakinan. Keyakinan pula menentukan kejayaan. Kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan.
Daisypath Anniversary tickers

WEDDING

Thursday 31 May 2012

SEBULAN SUDAH

Update: Hari ni update sekali entry yang lepas-lepas so tarikh agak bercelaru sikit. Actually entry yang title nye huruf besar tuh CikTeh copy paste kat word sebab internet sebelum ni problem so CikTeh tulis kat word dulu. Tarikh agak berterabur dan begitu juga susunan cerita yang tunggang terbalik.....^_^



Alhamdulillah ari ni genap sebulan CikTeh training kat Lensa Film. Banyak sangat yang CikTeh pelajari setakat ni terutama dalam bidang design nih. Actually bidang graphic ni bukan sesenang yang CikTeh sangka. Sebelum CikTeh just tengok benda yang dah siap tapi untuk hasilkan sesuatu desig graphic or anything else related to graphic amatlah mencabar minda dan kesabaran diri. CikTeh cakap macam ni pun apa yang Cikteh rasa dan Encik Tajul juga akui memang bidang graphic ni bukan senang tapi if kita usaha dan fast learner insyallah everything will be ok. Banyak lagi yang perlu CikTeh pelajari dan seriusly CikTeh cakap masuk training kat Lensa seolah-olah macam baby baru nak berlatih bertatih. Need someone to guide me to stand, hold and walk slowly. CikTeh juga perlu banyak berinteraksi dengan the others staff tapi setakat ni memang CikTeh banyak duk diam.  CikTeh cuba untuk berinteraksi tapi may b masih baru lagi so rasa segan tu masih lagi menebal. Masa belajar dan masa kerja so different. Actually CikTeh training kat Lensa tu macam terkena culture shock gak lah. Mana tak culture shock nye everythng nak kena buat sendiri and must have own efforts to grab the opportunity that have. Tapi buat masa sekarang nih CikTeh masih lagi dalam tempoh suai kenal. Seriously CikTeh cakap CikTeh memang susah nak suaikan diri dengan mereka yang baru kenal. Kebanyakkan staff kat Lensa adalah dari budak praktikal yang training kat situ. Walaupun dalam diri CikTeh lebih kepada position management tapi if dah tersurat my rezeki dalam bidang graphic designer, CikTeh terima je. Insyallah CikTeh akan cuba sedaya upaya untuk mendalami ilmu graphic ni dengan lebih mendalam jika diizinkan. Lagipun kat Lensa ada ramai yang berpengalaman. Cuma CikTeh perlu lebih bertanya dan buang sifat malu untuk berinteraksi dengan orang lain. Pray for me and wish me luck to finish my training successful. 



Sekian

-CikTeh-

Kaki Nota: Training make perfect :-)...insyallah

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews